Συνέντευξη του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη στο portal epixeiro.gr

Default Image

Μιλήστε μας για τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Ποιες είναι οι αρμοδιότητες του και πώς μπορεί να «επέμβει» για να βοηθήσει τον καταναλωτή;
Βασική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτή είναι η εξωδικαστική επίλυση των εγχώριων και, μέσω του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, των διασυνοριακών (εντός Ε.Ε.) καταναλωτικών διαφορών. Δηλαδή, η διευθέτηση των διαφορών μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών σε σύντομο χρόνο και με συμβιβαστικό τρόπο, χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε χρονοβόρες και κοστοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην Αρχή και για συνδρομή στην εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών τους από μη εξυπηρετούμενα προσωπικά δάνεια (στεγαστικά, καταναλωτικά, πιστωτικές κάρτες), εφόσον δεν έχει εξευρεθεί λύση με τα τραπεζικά ιδρύματα στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών. Σημαντική είναι και η δυνατότητα αυτεπάγγελτων παρεμβάσεων της Αρχής για σημαντικά ζητήματα που αφορούν μεγάλο αριθμό καταναλωτών, όπως, για παράδειγμα, η πρόσφατη δημόσια παρέμβασή μας για το θέμα της μη σύννομης επιβάρυνσης με 1 ευρώ κάθε έγχαρτου λογαριασμού της ΔΕΗ.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω

The European Commission, following an evaluation of the effectiveness of the European Online Dispute Resolution (ODR) platf

Electronic submission of complaints will not be available on Saturday 16 November 2024 from 04:00 to 15:00 due to scheduled upgrade works of the databases of the General Secretariat for Information Systems and Digital Governance of the Ministry of Digital Governance.