-
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως αποτέλεσμα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας χρήσης της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Η.Ε.Δ.) σε όλα τα κράτη μέλη, διαπίστωσε ότι η χρήση της από καταναλωτές και εμπόρους ήταν περιορισμένη. Έτσι, με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2024/3228, ο Κανονισμός (ΕΕ) 524/2013 καταργήθηκε και η λειτουργία της πλατφόρμας ΗΕΔ διακόπηκε οριστικά στις 20 Ιουλίου 2025.
-
Σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/3228, όλες οι πληροφορίες των χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, απαλείφθηκαν στις 20 Ιουλίου 2025.
-
Η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών – ΗΕΔ λειτούργησε για μία δεκαετία (2016-2025) ως ενιαίο σημείο εξυπηρέτησης καταναλωτών και εμπόρων (προμηθευτών), εγκατεστημένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Νορβηγία και στην Ισλανδία, οι οποίοι επιδίωκαν την εξωδικαστική επίλυση των μεταξύ τους διαφορών που προέρχονταν από ηλεκτρονικές συμβάσεις πώλησης ή παροχής υπηρεσιών.
- Για εγχώριες καταναλωτικές διαφορές με εμπόρους εγκατεστημένους στην Ελλάδα, μπορείτε να απευθυνθείτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή (με αρμοδιότητα σε όλους τους εμπορικούς κλάδους) ή και στους λοιπούς πιστοποιημένους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών. (Μητρώο φορέων ΕΕΔ)
- Για διασυνοριακές καταναλωτικές διαφορές με εμπόρους εγκατεστημένους στην Ε.Ε., καθώς και στην Νορβηγία, Ισλανδία ή και Ηνωμένο Βασίλειο, απευθυνθείτε στο Δίκτυο των Ε.Κ.Κ. και στο Ε.Κ.Κ. Ελλάδας.