Σύσταση προς παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αναφορικά με χρεώσεις παγίων μηνιαίων τελών σε τηλεφωνικές συνδέσεις που βρίσκονται υπό καθεστώς προσωρινής διακοπής εξαιτίας ληξιπρόθεσμων και απαιτητών οφειλών προς τους παρόχους (αρ. Πρωτ. 9601)

Σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή»
(κατ’ άρθρο 3, παρ. 1 και 2 του ν. 3297/2004 - ΦΕΚ Α’ 259, όπως ισχύει τροποποιημένος)

Θέμα: Επιβολή παγίων μηνιαίων τελών σε τηλεφωνικές συνδέσεις, των οποίων οι κάτοχοι- συνδρομητές βρίσκονται υπό καθεστώς προσωρινής διακοπής της πρόσβασης σε
τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες εξαιτίας ληξιπρόθεσμων και απαιτητών οφειλών προς τους παρόχους.


Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, επιφορτισμένη από τον ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α' 259), όπως ισχύει τροποποιημένος, με τη συναινετική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, έχοντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να προβαίνει σε συστάσεις και υποδείξεις προς τους προμηθευτές ύστερα και από αυτεπάγγελτη έρευνα, ιδίως όταν από την επιχειρηματική συμπεριφορά τους θίγεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών.

Α. Περιστατικά, νομικό πλαίσιο και διαπιστώσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή

I. Στο πλαίσιο λειτουργίας του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει και εξακολουθεί να γίνεται αποδέκτης μεγάλου αριθμού έγγραφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων από καταναλωτές-συνδρομητές σταθερών και κινητών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι υφίστανται από τους παρόχους τους την επιβολή ακέραιων των χρεώσεων για πάγια μηνιαία τέλη στις τηλεφωνικές συνδέσεις που διατηρούν, παρ' όλο που οι εν λόγω χρεώσεις αντιστοιχούν σε χρονικά διαστήματα κατά τα οποία βρίσκονται υπό καθεστώς αδυναμίας χρήσης των υπηρεσιών λόγω προσωρινής διακοπής τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, οι πάροχοι των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών προχωρούν σε προσωρινή αναστολή (φραγή) της δυνατότητας εκείνων των
συνδρομητών τους που εμφανίζουν ληξιπρόθεσμες και απαιτητές οφειλές να πραγματοποιούν τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και να κάνουν χρήση υπηρεσιών αποστολής μηνυμάτων, αξιοποίησης πολυμέσων, μετάδοσης δεδομένων, καθώς και κάθε τυχόν άλλης αντί αντιτίμου προσφερόμενης εμπορικής υπηρεσίας. Κατά το στάδιο αυτό, οι πάροχοι επιτρέπουν τη δρομολόγηση, μέσω του τερματικού εξοπλισμού των συνδρομητών, μόνο εισερχομένων κλήσεων και γραπτών μηνυμάτων, καθώς και των εξερχόμενων κλήσεων που  δεν συνεπάγονται χρέωση για τους συνδρομητές (π.χ. κλήσεις σε τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης).

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω