Σύσταση προς τράπεζες σχετικά με τη χορήγηση βεβαιώσεων οφειλών του ν.3869/2010, όπως ισχύει (αρ. Πρωτ. 15995)

Θέμα: Αδικαιολόγητη άρνηση λήψης και διεκπεραίωσης αιτημάτων χορήγησης βεβαιώσεων οφειλών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, επιφορτισμένη από τον ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α’ 259), όπως ισχύει, με τη συναινετική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, έχοντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να προβαίνει σε συστάσεις και υποδείξεις προς τους προμηθευτές ύστερα και από αυτεπάγγελτη έρευνα, ιδίως όταν από την επιχειρηματική συμπεριφορά τους θίγεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών.

Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, η Αρχή μας γίνεται αποδέκτης παραπόνων από πολίτες-καταναλωτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αλλά συναντούν την άρνηση των πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται προς διεκπεραίωση αιτήματα που τους υποβάλλουν για τη χορήγηση βεβαιώσεων των οφειλών τους.

Σύμφωνα με το άρθρο 11, παρ. 4 του ν. 4161/2013 (ΦΕΚ Α' 143), που τροποποίησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3869/2010 (ΦΕΚ Α'130), “τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται, μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την υποβολή σε αυτά σχετικού αιτήματος του οφειλέτη, να του παραδώσουν χωρίς επιβάρυνση αναλυτική κατάσταση των προς αυτά οφειλών του κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα, καθώς και το επιτόκιο με το οποίο εκτοκίζεται η οφειλή, καθώς και να τον ενημερώσουν εγγράφως για το ποσόν που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης”.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω