Σύσταση προς την Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας σχετικά με την τήρηση της νομοθεσίας που αφορά τη φύλαξη αποσκευών κατά τις θαλάσσιες μεταφορές (αρ. Πρωτ. 8480)

Σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή»
(κατ’ άρθρο 3, παρ. 1 και 2 του ν. 3297/2004 - ΦΕΚ Α’ 259, όπως ισχύει τροποποιημένος)

Θέμα: Αποζημίωση για φθορά ή απώλεια αποσκευών επιβατών στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, επιφορτισμένη από τον ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α’ 259), όπως ισχύει τροποποιημένος, με τη συναινετική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, έχοντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να προβαίνει σε συστάσεις και υποδείξεις προς τους προμηθευτές ύστερα και από αυτεπάγγελτη έρευνα, ιδίως όταν από την επιχειρηματική συμπεριφορά τους θίγεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών.

Στο πλαίσιο λειτουργίας του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει αποδέκτης αναφορών από καταναλωτές, οι οποίοι καταγγέλλουν την απώλεια αποσκευών τους κατά τη χρήση μέσων τακτικών επιβατικών θαλάσσιων μεταφορών, αιτούμενοι ακολούθως αποζημίωση. Ωστόσο, η Αρχή μας βρίσκεται σε αντικειμενική αδυναμία άσκησης του διαμεσολαβητικού της ρόλου στις αναφορές αυτές, καθόσον δεν συνοδεύονται από αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία προς επίρρωση των γεγονότων που επικαλούνται οι καταναλωτές. Ειδικότερα, για τη στήριξη και ικανοποίηση ενός αιτήματος αποζημίωσης για απολεσθείσα ή για αποσκευή που υπέστη φθορά χρειάζεται να αναδειχθεί προηγουμένως η υπαιτιότητα του μεταφορέα, διακριβώνοντας εάν ενήργησε ή εάν παρέλειψε να ενεργήσει υπαιτίως. Στις περιπτώσεις, ωστόσο, των οποίων έχει μέχρι στιγμής λάβει γνώση ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι οι επιβάτες-καταναλωτές πράγματι παρέδωσαν τις αποσκευές τους για φύλαξη, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν να στοιχειοθετηθούν στην πράξη οι περί απώλειας αιτιάσεις τους σε βάρος του μεταφορέα.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω