Έγγραφη σύσταση προς την EΥΔΑΠ Α.Ε. σχετικά με διαδικασίες διακοπής ύδρευσης, εντολές αφαίρεσης - τεχνικού ελέγχου υδρομετρητών, ενημέρωση καταναλωτών (αρ. Πρωτ. 12997)

ΘΕΜΑ: Αναπροσαρμογή υπέρμετρων χρεώσεων με βάση τη συνήθη χρήση προκύπτουσες από ενδεχομένως ελαττωματικό υδρομετρητή-αποστολή λογαριασμών και σχετική έγκαιρη ενημέρωση για ασυνήθιστη κατανάλωση.
Σχετ.: Αναφορά της ................................... υπ’ αριθ. πρωτ. 5648Α/15.10.2012 αναφορά.

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΣΤΑΣΗ
(Άρθρο 4 παρ. 5Ν. 3297/2004)

A. ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Σε συνέχεια της διερεύνησης της από 15.10.2012 αναφοράς της εταιρίας με αριθμ. πρωτ. 5648Α/15.10.2012 της ........................................ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας κατά το άρθρο 4 παρ. 5 Ν. 3297/2004 (Φ.Ε.Κ. 259Α) και κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου του φακέλου της υπό κρίση διαφοράς επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην εν λόγω αναφορά η καταγγέλλουσα εταιρία μισθώνει ακίνητο για το οποίο από από τις αρχές του έτους 2011 υπήρξαν υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς κατανάλωσης ύδατος σε σχέση με τη συνήθη χρήση. Τόσο η εταιρία όσο και ο ιδιοκτήτης κατά δήλωσή του από το τελευταίο τρίμηνο του έτους 2010 δεν ελάμβαναν τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ, δεν ενημερώθηκαν με οποιοδήποτε τρόπο για την αυξημένη κατανάλωση και ούτε οχλήθηκαν για την εξόφληση των επίμαχων λογαριασμών. Η εταιρία με ιδία βούληση αναζήτησε τους εκδοθέντες λογαριασμούς απευθυνόμενη στην ΕΥΔΑΠ, από την οποία ενημερώθηκε για την ύπαρξη ανεξόφλητης οφειλής ύψους (9.500) εννέα χιλιάδων πεντακοσίων Ευρώ. Προκειμένου να διερευνήσει το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης (αφανούς διαρροής) η εταιρία ανέθεσε το σχετικό έλεγχο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο το οποίο βεβαίωσε γραπτώς την απουσία οποιασδήποτε διαρροής στο χώρο ευθύνης του καταγγέλλοντα. Στη συνέχεια κατόπιν της μη ανεύρεσης ευρήματος από το προαναφερθέν συνεργείο έγινε σχετική μνεία προς την ΕΥΔΑΠ, όπου τέθηκε ζήτημα της ελαττωματικότητας του υπ' αριθμ. Α06Δ33416 υδρομετρητή.

Στις 01.11.2011 η ΕΥΔΑΠ προέβη σε διακοπή της υδροδότησης του ακινήτου χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση.

Στις 20.12.2011 πραγματοποιήθηκε αφαίρεση του εν λόγω υδρομετρητή από συνεργείο της ΕΥΔΑΠ χωρίς προειδοποίηση ερήμην κάποιου εκπροσώπου της εταιρίας και ειδικότερα αφού το εν λόγω συνεργείο δήλωσε στο φύλακα ότι ήρθαν απλώς για έναν έλεγχο και απέσπασαν με πλάνη τη συγκατάθεσή του για τις ενέργειές τους. Μετά την αφαίρεση η ΕΥΔΑΠ προέβη σε καταστροφή-ανακύκλωση του υδρομετρητή αποστερώντας τη δυνατότητα ελέγχου της καλής λειτουργίας και εν γένει αξιοπιστίας καταγραφών και κατ' επέκτασιν των καταναλώσεών του.

Παρά την έντονη δυσαρέσκεια της εταιρίας για τις ως άνω ενέργειες και γενικότερη αντιμετώπιση του ζητήματος εκ μέρους της καταγγελλόμενης και μη έχοντας άλλη εναλλακτική αποδέχθηκε ρύθμιση (διακανονισμό) της υφισταμένης οφειλής, προκειμένου να τοποθετηθεί νέος υδρομετρητής και να ενεργοποιηθεί εκ νέου η λειτουργία ύδρευσης του ακινήτου. Μετά την τοποθέτηση του καινούργιου υδρομετρητή η εταιρία προέβη εκ νέου σε τεχνικό έλεγχο αναθέτοντας τη σχετική εργασία σε άλλο συνεργείο το οποίο δεν εντόπισε κάποια διαρροή.
Στη συνέχεια η εταιρία αιτήθηκε με την υπ' αριθμ. πρωτ. 12108/19.06.2012 επιστολή της την αναμόρφωση των τριών τελευταίων υπέρογκων τιμολογίων και ειδικότερα των: α) Υπ' αριθμ. 201200014435420088, 22.02.2012 τιμολογίου καταγραφής (529) πεντακοσίων είκοσι εννέα κυβικών μέτρων, ποσού (1.821) χιλίων οχτακοσίων ένα Ευρώ, β) υπ' αριθμ. 20110009083757, 21.11.2011 τιμολογίου καταγραφής (1.285) χιλίων διακοσίων ογδόντα πέντε κυβικών μέτρων, ποσού (4.521) τεσσάρων χιλιάδων πεντακοσίων είκοσι ένα Ευρώ, γ) υπ' αριθμ. 20110006558713, 22.08.2011 τιμολογίου καταγραφής (1.155) χιλίων εκατόν πενήντα πέντε κυβικών μέτρων, ποσού (3.912) τριών χιλιάδων εννιακοσίων δώδεκα Ευρώ, και τελικά την αναμόρφωση της οφειλής με βάση τη συνήθη, εύλογη και μέση κατανάλωση των προηγουμένων περιόδων η οποία αντιστοιχεί περίπου στα (520) πεντακόσια είκοσι Ευρώ ανά τρίμηνο. Η ΕΥΔΑΠ προέτρεψε την εταιρία σε υποβολή αιτήσεως για διόρθωση λογαριασμών ως «ανεξακρίβωτων » και το Διοικητικό της Συμβούλιο αποφάσισε την αναμόρφωση του υπ' αριθμ.20110009083757, 21.11.2011 τιμολογίου μειώνοντάς το κατά (2.866,17) δύο χιλιάδες οχτακόσια εξήντα έξι ευρώ και δέκα επτά λεπτά. Στη συνέχεια, η εταιρία υπέβαλε εκ νέου αίτημα για αναμόρφωση των τιμολογήσεων. Το νέο αίτημα δεν έγινε αποδεκτό και η σχετική ενημέρωση επήλθε με την υπ' αριθμ. πρωτ. 405606/08.08.2012 επιστολή της ΕΥΔΑΠ.

Σύμφωνα με την εταιρία η διαδικασία που ακολούθησε η ΕΥΔΑΠ κατά το χειρισμό της υπόθεσης αντιβαίνει στην καλή πίστη και τα χρηστά ήθη, αφού αφενός δεν ειδοποίησε για τη σταδιακή και υπέρμετρη αύξηση της κατανάλωσης, ως όφειλε και επιπλέον, εκ των υστέρων αφαίρεσε χωρίς καμία προειδοποίηση τον ελαττωματικό υδρομετρητή και τον απέστειλε στην ανακύκλωση με αποτέλεσμα να είναι αδύνατος πλέον ο έλεγχός του. Τελικά, σύμφωνα με την καταγγέλλουσα εταιρία οι υπέρογκοι λογαριασμοί οφείλονται σε σφάλμα της καταγγελλόμενης (ΕΥΔΑΠ) και θα έπρεπε να τύχουν όλοι της ίδιας αναμόρφωσης.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω