Ομιλία της Αναπληρώτριας Συνηγόρου του Καταναλωτή στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση με θέμα: «Εναλλακτική Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!»

Ι. Εναλλακτική επίλυση διαφορών από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Η προώθηση της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, είτε είναι συμβατική είτε ηλεκτρονική δεν είναι απλώς ένα ζήτημα ορθής ενσωμάτωσης και καλής εφαρμογής μιας ακόμη ευρωπαϊκής Οδηγίας και ενός Κανονισμού. Συνδέεται με την ανάπτυξη και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στην αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε., 1 στους 5 καταναλωτές αγαθών ή υπηρεσιών αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη συναλλαγή του. Και μπορεί έως το 2010, περίπου το 25% των καταναλωτών να μην αναζητούσαν αποζημίωση για διαφορές κάτω των 1.000 ευρώ, ωστόσο, υπό τις υφιστάμενες συνθήκες της οικονομικής κρίσης, τα πράγματα άλλαξαν άρδην. Οι καταναλωτές, βλέποντας τη δραστική μείωση της αγοραστικής τους δύναμης, διεκδικούν πιο δυναμικά τα δικαιώματά τους, ακόμη και όταν το οικονομικό αντικείμενο είναι μικρό.