Οριστική διακοπή λειτουργίας της ευρωπαϊκής πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως αποτέλεσμα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας χρήσης της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Η.Ε.Δ.),σε όλα τα κράτη μέλη, διαπίστωσε ότι η χρήση της από καταναλωτές και εμπόρους ήταν περιορισμένη.
Με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2024/3228, ο Κανονισμός (ΕΕ) 524/2013 καταργήθηκε και η λειτουργία της πλατφόρμας Η.Ε.Δ. διακόπτεται.
Η πλατφόρμα, που λειτουργούσε από το 2016 ως ενιαίο σημείο εξυπηρέτησης για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν από συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών έχει ήδη σταματήσει να δέχεται νέες υποθέσεις από τις 20 Μαρτίου 2025, ενώ από χθες 20 Ιουλίου 2025 διακόπηκε οριστικά η λειτουργία της και όλες οι πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εμπλεκόμενων, διεγράφησαν οριστικά.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν να υποβάλλουν καταγγελία κατά προμηθευτών με έδρα την Ελλάδα μπορούν να απευθυνθούν:
- στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» ή
- στους λοιπούς πιστοποιημένους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) στην Ελλάδα.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν να υποβάλλουν καταγγελία κατά προμηθευτών με έδρα στην Ε.Ε. ή στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Νορβηγία και στην Ισλανδία μπορούν να απευθυνθούν στο Δίκτυο των ΕΚΚ και στο ΕΚΚ Ελλάδας.