Διακοπή λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως αποτέλεσμα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας χρήσης της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Η.Ε.Δ.),σε όλα τα κράτη μέλη, διαπίστωσε ότι η χρήση της από καταναλωτές και εμπόρους ήταν περιορισμένη.
Με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2024/3228, ο Κανονισμός (ΕΕ) 524/2013 καταργείται και η λειτουργία της πλατφόρμας Η.Ε.Δ. διακόπτεται οριστικά. Η πλατφόρμα, που λειτουργούσε από το 2016 ως ενιαίο σημείο εξυπηρέτησης για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν από συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών, παύει να δέχεται νέες υποθέσεις από τις 20 Μαρτίου 2025.
Οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα έως τις 19 Ιουλίου 2025, προκειμένου να ολοκληρώσουν εκκρεμείς υποθέσεις ή να ανακτήσουν δεδομένα. Με την οριστική διακοπή της λειτουργίας στις 20 Ιουλίου 2025, όλες οι πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, θα διαγραφούν οριστικά.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν να υποβάλλουν καταγγελία κατά προμηθευτών με έδρα την Ελλάδα μπορούν να απευθυνθούν:
- στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» ή
- στους λοιπούς πιστοποιημένους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) στην Ελλάδα.