Απάντηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σχετικά με τις παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή που έχουν προηγηθεί και αφορούν: α) την ελλιπή κάλυψη παραμεθόριων περιοχών από Ελληνικά δίκτυα κινητής τηλ

β) την ειδοποίηση των καταναλωτών σε περίπτωση υπέρβασης τόσο του 80% όσο και του 100% της κατανάλωσης του οικονομικού τους προγράμματος κατά την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας και γ) τη μονομερή τροποποίηση συμβατικών όρων σε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών
Θέμα: Απάντηση στη με αρ. πρωτ. 12789/Φ300/15.4.2015
Κύριε Αντιπρόεδρε,
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 12789/Φ300/15.4.2015 επιστολής σας, θα ήθελα να σας επισημάνω τα ακόλουθα:
Η αρχή της διαφάνειας, όπως είναι γνωστό, διέπει την εν γένει διοικητική δράση, εξασφαλίζοντας τη δημοσιότητα των προτάσεων και των ενεργειών των φορέων της Διοίκησης διευκολύνοντας την ενημέρωση και την πρόσβαση των πολιτών σε αυτές. Από τη θεμελιώδη αυτή αρχή όχι μόνο δεν εξαιρούνται οι Ανεξάρτητες Αρχές, αλλά, αντιθέτως, αυτές οφείλουν να την εφαρμόζουν απαρέγκλιτα, λειτουργώντας ως παράδειγμα χρηστής διοίκησης. Αυτό έπραξε και η Αρχή μας στις περιπτώσεις στις οποίες αναφέρεστε, ενημερώνοντας, μέσω της ιστοσελίδας της, τους καταναλωτές αλλά και τους προμηθευτές για τις ενέργειές της επί αναφορών/καταγγελιών που έχουν υποβάλει για ζητήματα παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Η Αρχή μας θεωρεί ότι η πιο κατάλληλη θεσμική οδός για την εξεύρεση δίκαιων λύσεων στις καταναλωτικές διαφορές είναι να τοποθετούνται με σαφήνεια τα ζητήματα και να αναζητείται η συνεργασία των αρμοδίων, ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα. Η σχετική πληροφόρηση του ενδιαφερόμενου - και ιδίως του θιγόμενου που ενδεχομένως υφίσταται και οικονομική βλάβη από τις πρακτικές αυτές - δεν συνιστά, κατά τη γνώμη μας, “άστοχη δημοσιότητα”, αλλά εκπλήρωση δημόσιας υποχρέωσης. Στοπλαίσιο αυτό όπως είναι αυτονόητο και η παρούσα επιστολή μας θα τύχει δημοσιότητας.