Επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τις εταιρίες ΔΕΗ Α.Ε. και ΕΛΤΑ Α.Ε. Σχετικά με την επιβάρυνση των καταναλωτών από την καθυστέρηση απόδοσης χρηματικών ποσών που έχουν καταβάλει για εξόφληση λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας

Default Image

ΘΕΜΑ: “Επιβάρυνση των καταναλωτών από την καθυστέρηση, απόδοσης χρηματικών ποσών που έχουν καταβάλει για εξόφληση λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας”
Όπως γνωρίζετε, η Αρχή μας έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης πολλών αναφορών καταναλωτών σχετικά με την καθυστέρηση απόδοσης από την εταιρεία “ΕΛΤΑ Α.Ε.” των χρηματικών ποσών, τα οποία έχει εισπράξει για λογαριασμό της “ΔΕΗ Α.Ε.” σε εξόφληση των Λογαριασμών Κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η καθυστέρηση αυτή, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει ως αποτέλεσμα την επέλευση των συνεπειών της υπερήμερης εξόφλησης των Λογαριασμών Κατανάλωσης και ιδίως, την απώλεια της “έκπτωσης συνέπειας” (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς και, το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι καταναλωτές, αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στην εταιρεία “ΕΛΤΑ Α.Ε.” για τις υπηρεσίες της, ώστε να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους, επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ Α.Ε. με έναν από τους υποδειχθέντες από αυτή ως επίσημους συνεργάτες της. Σε κάποιες, μάλιστα, περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κλπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται, αναζητώντας το λόγο για τον οποίο στερούνται της “έκπτωσης συνέπειας” του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αναφορών προς την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως αποτέλεσμα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας χρήσης της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Η.Ε.Δ.),σε όλα τα κράτη μέλη, διαπίστωσε ότι η χρήση της από καταναλωτές και εμπόρους ήταν περιορισμένη.

Η ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αναφορών δεν θα είναι διαθέσιμη από το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 ώρα 23:00 έως την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024 ώρα 09:00 λόγω προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης των βάσεων δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Δι

Η ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αναφορών δεν θα είναι διαθέσιμη το Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024 από 04:00 έως και 15:00 λόγω προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης των βάσεων δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) του Υπουργείο