Σύσταση-πόρισμα προς ασφαλιστική εταιρία. Παράνομη και αντισυμβατική άρνηση καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης. Ερμηνεία αμφιβόλου όρου (αρ. Πρωτ. 1643)
Ε Γ Γ Ρ Α Φ Η Σ Υ Σ Τ Α Σ Η – Π Ο Ρ Ι Σ Μ Α
(Άρθρο 4 παρ. 5 ν. 3297/2004)
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, κατ ́ άρθρο 4 παρ. 5 ν. 3297/2004 (ΦΕΚ 259 Α ́), με σκοπό την συναινετική επίλυση της διαφοράς που ανέκυψε, κατόπιν της από 27.08.2009 αναφοράς της κας (***) (αριθμ. πρωτ. εισερχ. (***), σας αποστέλλουμε την παρούσα, για να σας γνωρίσουμε τα κάτωθι:
Κατόπιν ελέγχου του φακέλου της υπό κρίση διαφοράς και μετά την συνάντηση προς επίτευξη συμβιβασμού που έλαβε χώρα στα γραφεία της Αρχής, στις 08.02.2010, διαπιστώνουμε τα ακόλουθα:
Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» δέχθηκε στις 27 Αυγούστου 2009 την αναφορά της κας (***), στην οποία δόθηκε αριθμ. πρωτ (***). Στην ως άνω έγγραφη αναφορά της, η ασφαλισμένη καταγγέλλει την ασφαλιστική της εταιρία (***) για παράνομη και αντισυμβατική άρνηση καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης, ως ασφαλιζόμενη με το υπ’ αριθμ. (***) ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής με προσαρτηματική κάλυψη για ασφάλιση υπερκάρτας υγείας (***).
Με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Β/(***)/04.09.2009 έγγραφό του, ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» διαβίβασε στην καταγγελλόμενη ασφαλιστική εταιρία την παραπάνω αναφορά και ζήτησε να εκθέσει τις απόψεις της.
Επί του ανωτέρω εγγράφου, η εταιρία απέστειλε την υπ’ αριθμ. πρωτ. εισερχομένου Β/(***)/12.10.2009 απάντησή της, στην οποία αναλύει τα επιχειρήματά της περί του
μη ασφαλιστικά καλυπτόμενου της εν θέματι περίπτωσης.
Με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Β/(***)/08.12.2009 έγγραφο του «Συνηγόρου του Καταναλωτή», εκλήθησαν τα εμπλεκόμενα μέρη για την επίτευξη συμβιβασμού στις 20 Ιανουαρίου 2010 στα γραφεία της Αρχής, αλλά η εν λόγω συνάντηση αναβλήθηκε για τις 8 Φεβρουαρίου 2010, κατόπιν σχετικού αιτήματος της εταιρίας.
Κατά την ανωτέρω ημερομηνία, αφού έγινε ανταλλαγή απόψεων, υπεγράφη το με αρ. πρωτ. Β/(***)/08.02.2010 πρακτικό συνάντησης για την επίτευξη συμβιβασμού, με
το οποίο η καταγγελλόμενη εταιρία, νομίμως εκπροσωπούμενη από τον κ. (***), δικηγόρο και υπεύθυνο δεοντολογίας στην (***) και τον κ. (***), διευθυντή Κλάδου Ζωής, δεσμεύτηκε να επανεξετάσει την εν θέματι υπόθεση και να ενημερώσει σχετικά εγγράφως τόσο την ασφαλισμένη όσο και την Ανεξάρτητη Αρχή.
Σε συνέχεια του ανωτέρω πρακτικού, η εταιρία απέστειλε το από 23.02.2010 έγγραφό της, με το οποίο δήλωνε ότι επανεξέτασε την ασφαλιστική περίπτωση της ασφαλισμένης της, αλλά εμμένει στην αρχική της απάντηση.