Πόρισμα-Σύσταση προς την εταιρεία κατασκευής και εμπορίας επίπλων με την επωνυμία «ΑΝΘΗΣ Π. Ι. & Δ. ΟΕ», σχετικά με την ευθύνη της ως πωλήτριας πράγματος χωρίς τις συμφωνημένες ιδιότητες (αρ. Πρωτ. 1977)

Π Ο Ρ Ι Σ Μ Α - Σ Υ Σ Τ Α Σ Η

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είναι Ανεξάρτητη Αρχή αρμόδια για τη συναινετική (εξωδικαστική) επίλυση των καταναλωτικών διαφορών (άρθρ. 1 παρ. 1 του Ν. 3297/2004 - ΦΕΚ Α’ 259/23-12-04). Στο πλαίσιο αυτής της αρμοδιότητας ο ΣτΚ προτείνει τη φιλική διευθέτηση της διαφοράς, επιδιώκοντας να συμβιβάσει τα εμπλεκόμενα μέρη. Εφόσον επιτευχθεί συμβιβασμός, συντάσσεται περί αυτού πρακτικό, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, ο ΣτΚ προβαίνει στη διατύπωση έγγραφης σύστασης προς τα δύο μέρη με σκοπό την επίλυση της διαφοράς. Σε περίπτωση που κάποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη δεν αποδεχθεί τα διαλαμβανόμενα στην έγγραφη σύσταση της Αρχής, ο ΣτΚ δύναται να δημοσιοποιήσει το γεγονός κοινοποιώντας κατάλληλα το πόρισμά του. (άρθρ. 4 παρ. 5 του Ν. 3297/2004).

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στην Αρχή μας υποβλήθηκε η από 16-1-2009 ενυπόγραφη αναφορά του κ. ............κατά της ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΘΗΣ Π. Ι. & ∆. ΟΕ», η οποία καταχωρήθηκε με αρ. πρωτ. 244Α/16-1-09. Σύμφωνα με το περιεχόμενο αυτής, στις 25-11-2008 ο καταγγέλλων επισκέφθηκε με τη σύζυγό του το κατάστημα της καταγγελλόμενης εταιρείας και παρήγγειλε δύο έπιπλα – συνθέσεις, με τις διαστάσεις και τους χρωματικούς κωδικούς που αναγράφονται στο από 25-11-08 δελτίο παραγγελίας, η παράδοση των οποίων συμφωνήθηκε να γίνει στις 10-12-2008 στην κατοικία του καταγγέλλοντα. Ως προκαταβολή δόθηκε το ποσό των επτακοσίων (700) ευρώ, ενώ η εξόφληση συμφωνήθηκε με την παράδοση. Ωστόσο, παρά τα άνω συμφωνηθέντα, η παράδοση των δύο επιπλοσυνθέσεων έγινε τρεις ημέρες μετά, ήτοι στις 13-12-2008, τα δε παραδοθέντα έπιπλα ήταν διαφορετικού χρώματος κι είχαν πολύ κακό λουστράρισμα. Στις έντονες διαμαρτυρίες του καταγγέλλοντα, ο κ Πέτρος Ανθης πρότεινε να παραλάβει τα έπιπλα για να τα ξαναλουστράρει και ν’ αντικαταστήσει δωρεάν το τραπέζι του σαλονιού. Ωστόσο, δύο ημέρες μετά, ήτοι στις 15-12-2008, ο καταγγέλλων δέχθηκε τηλεφώνημα από τον κ. Γιάννη Ανθη, ο οποίος του έκανε άλλη πρόταση, να του επιστρέψει δηλαδή την άνω προκαταβολή των 700 ευρώ, διότι όπως του είπε, η λύση που πρότεινε ο αδελφός του Πέτρος Ανθης δεν ήταν συμφέρουσα. Ακολούθησε ένα διάστημα δέκα ημερών, όπου ο καταγγέλλων προσπαθούσε να συνεννοηθεί με τους αδελφούς Ανθη - έχοντας επιστρέψει σε υπαλλήλους της εταιρείας τους τα επίμαχα έπιπλα - αλλά τελικά ο ένας τον παρέπεμπε στον άλλον, ώσπου έφτασαν οι γιορτές των Χριστουγέννων χωρίς ο καταγγέλλων να έχει παραλάβει ούτε τις επιπλοσυνθέσεις ξαναλουστραρισμένες, ούτε την προκαταβολή. Κατόπιν τούτων, ο καταγγέλλων υπέβαλε στην Αρχή μας την άνω αναφορά, με αίτημα να μεσολαβήσουμε ώστε να του επιστραφεί η προκαταβολή των επτακοσίων (700) ευρώ.

Επισυναπτόμενα αρχεία
Attached Files

Συνεχίστε με τα παρακάτω