Δημοσιοποίηση έγγραφης σύστασης κατά της εταιρίας με διακριτικό τίτλο “JMC Α.Ε.” : Ηλεκτρονικό εμπόριο - Μη παράδοση προϊόντων/Μη επιστροφή τιμήματος - Παραβάσεις του Ν.2251/1994 για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
25.6.2024 - Ηλεκτρονικό εμπόριο - Μη παράδοση προϊόντων/Μη επιστροφή τιμήματος - Παραβάσεις του Ν.2251/1994 για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
Η αναφερόμενη εταιρεία με την επωνυμία “ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ” με διακριτικό τίτλο “JMC A.E.” ελέγχεται για τις παραπλανητικές πρακτικές: (α) της χορήγησης εσφαλμένων, σχετικά με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, πληροφοριών. Οι καταναλωτές, δυνάμει αυτών των πληροφοριών, προχώρησαν στη λήψη αποφάσεων συναλλαγής, τις οποίες διαφορετικά, εάν δηλαδή ήταν γνώστες της έλλειψης βούλησης ή/και της αδυναμίας της εταιρείας να διενεργήσει την παράδοση των προϊόντων τους και της, ως εκ τούτου, πιθανής απώλειας των χρημάτων τους, δεν θα λάμβαναν, (β) της πρόσκλησης για αγορά προϊόντων σε καθορισμένη τιμή και, εν συνέχεια, της συστηματικής άρνησης παράδοσής τους σε εύλογο χρόνο (περ. στ' του άρθρου 9στ).
Τα προβλήματα των καταναλωτών οι οποίοι απευθύνθηκαν στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” λόγω της μη εκτέλεσης των παραγγελιών τους, εντοπίζονται, κατά πρώτον, στη μη παράδοση των παραγγελθέντων αγαθών εντός του συμφωνημένου, κατά περίπτωση, χρόνου, αλλά και στις παρελκυστικές πρακτικές της εταιρείας, η οποία μετέθετε διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, ωστόσο, να τηρεί τις δεσμεύσεις της απέναντι στους καταναλωτές.
Κατά δεύτερον, εφόσον τα αγαθά τελικώς δεν παραδίδονταν, γεγονός που συνιστά υπαίτια μη εκπλήρωση των συμβάσεων, τα προβλήματα εντοπίζονται στη μη ικανοποίηση πλην εξαιρέσεων αιτημάτων των καταναλωτών για την επιστροφή των χρηματικών ποσών που είχαν προκαταβάλει ταυτόχρονα με τις παραγγελίες τους προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτική της εταιρείας στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Υπογραμμίζεται ότι και εδώ η εταιρεία σας εφάρμοσε παρελκυστικές τακτικές, διαβεβαιώνοντας τους καταναλωτές για την επιστροφή των χρημάτων τους σε σύντομο χρόνο, αλλά χωρίς, εν τέλει, να υλοποιεί αυτές τις διαβεβαιώσεις της, ενώ από κάποιο χρονικό σημείο και έπειτα διεκόπη κάθε επικοινωνία της με τους καταναλωτές που ζητούσαν, χωρίς αποτέλεσμα, πληροφόρηση σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών τους.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη τον πρωτοφανή αριθμό αναφορών που έχουν υποβληθεί στην Αρχή μας και δεν έχουν διευθετηθεί, επιβαλλομένης δε, και της ανάγκης αποτελεσματικής προστασίας του καταναλωτικού κοινού από τις παράνομες και αθέμιτες πρακτικές της εταιρείας:
Ι) Απευθύνει σύσταση προς την ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με την επωνυμία “ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ” και διακριτικό τίτλο “JMC A.E.”, όπως νόμιμα εκπροσωπείται να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της παρούσας και να επιστρέψει ΑΜΕΣΑ στους καταναλωτές όλα τα καταβληθέντα σε αυτή χρηματικά ποσά εφόσον αδυνατεί να παραδώσει τα παραγγελθέντα προϊόντα.
ΙΙ) Καλεί την ΕΤΑΙΡΕΙΑ να του γνωστοποιήσει εγγράφως εντός δέκα (10) ημερών, εάν αποδέχεται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση και την παραχρήμα επιστροφή όλων των χρηματικών ποσών που έχει λάβει από το συναλλαχθέν καταναλωτικό κοινό στο οποίο δεν παρέδωσε τα παραγγελθέντα προϊόντα, αλλά και τον τρόπο και το χρονοδιάγραμμα επιστροφής στον κάθε καταναλωτή του χρηματικού ποσού που έχει λάβει από τον καθένα.
ΙΙΙ) Αποφασίζει ότι σε περίπτωση που η ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ δεν αποδεχθεί τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση, τον τρόπο και χρόνο επιστροφής των χρηματικών ποσών που παράνομα διατηρεί εις χείρας της, τότε η παρούσα σύσταση θα δημοσιοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ. 5 Ν. 3297/2004 (ΦΕΚ 259 Α΄).